Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011

Πιέζονται οι ναύλοι στα δεξαμενόπλοια


H πρόσφατη απόφαση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας να απελευθερώσει 60 εκατ. βαρέλια πετρελαίου από τα στρατηγικά αποθέματα θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στον κλάδο δεξαμενοπλοίων σύμφωνα με τους αναλυτές του οίκου Jefferies, ο οποίος προχώρησε και σε αναθεώρηση σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα πέντε μεγάλων εισηγμένων στο χρηματιστήριο ναυτιλιακών εταιρειών.
Ο Doug Mavrinac, αναλυτής του Jefferies εξηγεί ότι η απελευθέρωση των 60 εκατ. βαρελιών, διευκολύνει τις χώρες του ΟΠΕΚ να μην προχωρήσουν σε αύξηση της παραγωγής και μειώνει κατά 2 εκατ. βαρέλια την παραγωγή του Ιουλίου από τις χώρες μέλη του Οργανισμού.


Μετά την εξέλιξη αυτή ο αναλυτής αναμένει πτώση των ναύλων στα VLCC στα 16.000 δολάρια την ημέρα για το τρίτο τρίμηνο, αντί των 53.000 δολαρίων ημερησίως που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση. Για το τέταρτο τρίμηνο του έτους ο ημερήσιος ναύλος για τα πλοία VLCC φθάνει στα 40.000 δολάρια αντί των 65.000 δολαρίων που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση.
Αντιστοίχως για τα πλοία τύπου suezmax ο οίκος αναθεωρεί προς τα κάτω τις προβλέψεις του σε ό,τι αφορά τους ναύλους, σημειώνοντας ότι στο τρίτο τρίμηνο του έτους θα διαμορφωθούν στα 5.000 δολάρια την ημέρα αντί 40.000 δολάρια που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση και στο τέταρτο τρίμηνο του έτους θα κυμανθούν στα 20.000 δολάρια από 45.000 δολάρια.
Οι εκτιμήσεις, σύμφωνα με τον αναλυτή, αντικατοπτρίζουν ακόμη την πεποίθηση ότι οι ναύλοι στη spot αγορά θα βελτιωθούν αν ο ΟΠΕΚ αυξήσει την παραγωγή του εντός του τρέχοντος έτους.
Στην περίπτωση που ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας ακολουθήσει και πάλι στο μέλλον την ίδια τακτική σύμφωνα με τον αναλυτή οι εκτιμήσεις αυτές θα πρέπει να αναθεωρηθούν, καθώς οι ανάγκες σε πετρέλαιο που θα δημιουργήσει μία αύξηση της μεταφορικής κίνησης θα υποκατασταθούν από την περαιτέρω μείωση των ενεργειακών αποθεμάτων.
Για τους παραπάνω λόγους ο οίκος Jefferies εκτιμά ότι πέντε μεγάλες εταιρείες δεξαμενοπλοίων εισηγμένες στο αμερικανικό χρηματιστήριο θα έχουν ζημιές το 2011.
Ειδικότερα, για τη Frontline εκτιμά ότι θα έχει ζημιές 1,66 δολ./μετοχή, για την ΟSG στα 5,15 δολ. ανά μετοχή, για την Teekay Tankers 0,59 δολ./μετοχή, για τη ΝΑΤ η ζημιά θα είναι 1,05 δολ./μετοχή και για την Crude Carriers 0,56 δολ./μετοχή.
πηγή: Ναυτεμπορική