Γράφει ο Σπύρος Χατζάρας
Τα Golden boys του καρτέλ διύλισης δεν έχουν τον θεό τους!
Ενώ η διεθνής τιμή του πετρελαίου σε ευρώ πέφτει, αυτοί κάθε μέρα βάζουν «καπέλο» στην τιμή που πωλούν την αμόλυβδη και το πετρέλαιο θέρμανσης.
Από κει και πέρα αναλαμβάνει το καρτέλ εμπορίας, και στο τέλος τα πρατήρια βάζουν και αυτά το δικό τους «καπελάκι».
Και όλοι «γδέρνουν» τον έρμο και απροστάτευτο καταναλωτή .
Χθες ,το πετρέλαιο έπεσε περισσότερο από 2% στην Ν. Υόρκη και «έκλεισε» κάτω από τα 33.00 Ευρώ το βαρέλι . Τα ΕΛΠΕ σήμερα πωλούν την αμόλυβδη 95 RON 10PPM 273,91 ευρώ, με καπέλο 4.39 ευρώ σε σχέση με την 27η Ιανουαρίου. Το πετρέλαιο θέρμανσης έπεσε 4% στη Νέα Υόρκη και έκλεισε στα 230 Ευρώ/ 1000 λίτρα.
Τα ΕΛΠΕ σήμερα πωλούν το πετρέλαιο θέρμανσης 318,34 Ευρώ/ 1000 λίτρα με «καπελάκι» 73 λεπτά. Στις 26 Ιανουαρίου το πετρέλαιο κόστιζε 34.74 ευρώ ,το βαρέλι, (για τον Μάρτιο) και τα ΕΛΠΕ πωλούσαν την αμόλυβδη βενζίνη 95 RON 264,53 ευρώ.Βλέπουμε ότι μέσα σε τρεις μέρες , ενώ η διεθνής τιμή του πετρελαίου μειώθηκε κατά 1,75 ευρώ, τα ΕΛΠΕ αύξησαν την τιμή τους, κατά 9,38 ευρώ.Στις 26 Ιανουαρίου, το πετρέλαιο θέρμανσης κόστιζε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, 238,76 ευρώ τα 1000 λίτρα. Χθες έκλεισε στα 230 Ευρώ/ 1000 λίτρα.
Ενώ λοιπόν η διεθνής τιμή μειώθηκε 8.76 ευρώ, τα ΕΛΠΕ, σε τρεις μέρες αύξησαν την τιμή από 312 σε 318,34 ευρώ τα 1000 λίτρα. Καπέλο 6.34 ευρώ.Στις 22 Δεκεμβρίου με το Πετρέλαιο, στη Νέα Υόρκη, στα 28.34 ευρώ/βαρέλι (Nymex Crude Future 39.47 δολ) και το πετρέλαιο θέρμανσης στά. 212,3 ευρώ/1000λίτρα, τα ΕΛΠΕ πωλούσαν (με καπέλο 15 %), την αμόλυβδη βενζίνη 95 RON 218,24 ευρώ και το πετρέλαιο θέρμανσης 295,38 (με καπέλο 30 ευρώ). Βλέπουμε ότι ενώ η αύξηση της διεθνούς τιμής είναι 14%, τα ΕΛΠΕ επέβαλαν αύξηση 21% στην βενζίνη.
Στο πετρέλαιο θέρμανσης η αύξηση των ΕΛΠΕ είναι 8,1 % έναντι αύξησης 6,9 %. (καπελάκι στο καπέλο !).Δεν έχουν τον θεό τους.Παραμένει επίσης αναπάντητο το κολοσσιαίο ερώτημα για την διεύρυνση του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου κατά 3,7 δισεκ. ευρώ στο ενδεκάμηνο Ιανουάριος-Νοέμβριος 2008 που οφείλεται, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, στην αύξηση των καθαρών πληρωμών για εισαγωγές καυσίμων κατά 3,5 δισεκ. ευρώ .
Κάποιος θα πρέπει να μας απαντήσει. Πότε έγιναν αυτές οι αγορές, και ποιος ευθύνεται;
Το πράγμα έχει παραγίνει. Ο κύριος μέτοχος των ΕΛΠΕ, το ελληνικό δημόσιο δηλαδή, θα αναλάβει επιτέλους τη διοίκηση τους, τώρα που έφυγε ο κ. Αλογοσκούφης;
Αναρτήθηκε στο Δελτιο11
Αναρτήθηκε στο Δελτιο11