Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

Θεσσαλονίκη: Λιμάνι - Περαία σε είκοσι λεπτά με το «εξπρές» καραβάκι της θαλάσσιας συγκοινωνίας

    Είκοσι λεπτά διαδρομής από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης μέχρι την Περαία μπορούν να «υποσχεθούν», με τη γραμμή εξπρές, τα καραβάκια της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας, ενός εγχειρήματος που προωθούν το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και οι αυτοδιοικητικοί φορείς της περιοχής. Η βασική διαδρομή θα έχει τέσσερις στάσεις (Πλατεία Ελευθερίας, Μέγαρο Μουσικής - Ποσειδώνιο, Μαρίνα Καλαμαριάς και Περαία), η τιμή του εισιτηρίου θα διαμορφωθεί ανάμεσα στο 1,5 και τα 3 ευρώ, τα δρομολόγια θα εκτελούνται κάθε 15 ή 20 λεπτά και η κανονική διαδρομή με όλες τις στάσεις θα διαρκεί περίπου 35 με 40 λεπτά. 


    Σύμφωνα με την εκτίμηση της επιβατικής κίνησης, που προκύπτει από το συγκοινωνιακό μοντέλο, με το οποίο έγινε η προσομοίωση λειτουργίας της θαλάσσιας συγκοινωνίας, σε μια πρωινή ώρα αιχμής θα εξυπηρετούνται 1259 επιβάτες από τα δρομολόγια που θα γίνονται κάθε 15 λεπτά με τιμή εισιτηρίου 2 ευρώ. Παράλληλα υπολογίζεται ότι η μέση πληρότητα θα φτάσει το 62%, στοιχείο που μεταφράζεται σε 15.000 επιβάτες την ημέρα και 5.400.000 ετησίως.

    Τα παραπάνω στοιχεία παρουσιάστηκαν από τους μελετητές σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας - Θράκης, παρουσία του τέως υφυπουργού Σπύρου Βούγια, του Γ.Γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θύμιου Σώκου, του αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Απόστολου Τζιτζικώστα και των δημάρχων Θεσσαλονίκης, Γιάννη Μπουτάρη, Θερμαϊκού Γιάννη Αλεξανδρή και Καλαμαριάς Θεοδόση Μπακογλίδη.

    Σε ό,τι αφορά τα εναλλακτικά σενάρια που εξετάστηκαν στο πλαίσιο του συγκοινωνιακού μοντέλου, η επιβατική κίνηση αναμένεται να αυξηθεί κατά 30% αν στις στάσεις της θαλάσσιας συγκοινωνίας προστεθεί το Καλοχώρι. Ωστόσο η πύκνωση των στάσεων στη βασική γραμμή και η αύξηση του εισιτηρίου στα 3 ευρώ αναμένεται να έχουν αρνητική επίπτωση στην επιβατική κίνηση.

    Σε ό,τι αφορά το χρηματοοικονομικό μοντέλο που θα υιοθετηθεί, το δημόσιο θα αναλάβει την κατασκευή των λιμενικών υποδομών με υπολογιζόμενο κόστος 4,6 εκ. ευρώ ενώ ο ιδιώτης τη συμπλήρωση των υποδομών, την προμήθεια των πλοίων (με υπολογιζόμενο κόστος 7 εκ ευρώ για επτά πλοία, διακοσίων θέσεων το καθένα, που θα απαιτούνται για τη γραμμή), τη συντήρηση των πλοίων και των υποδομών και την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων.

    Με αυτά τα δεδομένα ο κ. Βούγιας επισήμανε ότι η γραμμή είναι βιώσιμη, σημείωσε ότι γίνεται προσπάθεια για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ ή άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, γνωστοποίησε ότι βρίσκεται «στον αέρα» αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την κατασκευή περιπτέρων στις στάσεις της θαλάσσιας συγκοινωνίας και τόνισε ότι στόχος είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος να προκηρυχθεί το Σεπτέμβριο. Την ανάγκη διασφάλισης της βιωσιμότητας του έργου υπογράμμισε ο Αντιπεριφερειάρχης Απόστολος Τζιτζικώστας, γιατί όπως είπε, διαφορετικά θα δημιουργηθούν ελπίδες στους πολίτες για ένα έργο το οποίο τελικά θα μείνει στα χαρτιά.